دانشگاه ادیان و مذاهب
  ورود به سامانه
نام کاربری
 
وب سایت دانشگاه
سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
پست الکترونیک
کلمه عبور
AR EN FA
 
آخرین مطالب

پیوند دین و رسانه در دانشگاه ادیان و مذاهب

 
تاریخ انتشار: 1397/12/21    

پیوند دین و رسانه در دانشگاه ادیان و مذاهب

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا نواب از آغاز به تحصیل ۲۵ نفر از دانشجویان کشور عراق در دانشکده رسانه خبر داد.

 

مدیرگروه رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: با پذیرش 25 دانشجوی عراقی در گروه آموزشی رسانه، گامی بلند در توسعه روابط دانشگاه ادیان و مذاهب با  دیگر مراکز علمی و دانشگاهی در سطح بین‌المللی برداشته شده است.

مدیرگروه رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: از عمر گروه آموزشی رسانه، که با هدف و چشم‌انداز استفاده از ظرفیت‌های دین در جهت تبلیغ مؤثر در فضای رسانه تأسیس گردید؛ حدود یک‌ سال می‌گذرد و در این مدت ۵۰ دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند و در پی استقبال برخی دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور عراق، ۲۵ نفر از آنان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ادیان و مذاهب پذیرفته شدند که نیمی از دانشجویان این رشته را تشکیل می‌دهند.

وی افزود در تاریخ 14 اسفند 1397 آیین آغاز ترم تحصیلی این مهمانان دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار و کلاس‌های آنان تشکیل شد.

 

وی در تشریح فعالیت‌ها و رشته‌های این گروه آموزشی افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب در کنار دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و دانشگاه آزاد، رشته مدیریت رسانه را در برنامه تحصیلی خود گنجانده است و بنابراین سرفصل‌های درسی نیز مطابق با همان موادی است که در دانشگاه تهران تدریس می‌شود. به عنوان نمونه مواد درسی‌ای مانند مدیریت استراتژیک رسانه، مدیریت خبر، کارآفرینی رسانه‌ای و حقوق رسانه توسط اساتید برتر این حوزه مانند حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا زائری و دکتر حسن خجسته تدریس و ارائه می‌شود و علاوه بر این کارگاه‌های مهارتی در امر رسانه نیز برای آموزش دانشجویان برگزار خواهد شد. در تلاش هستیم که رشته دین و رسانه‌ را نیز در گروه راه‌اندازی کنیم.

مدیرگروه رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب در پاسخ به سؤالی درباره زمینه‌های فعالیت و آینده شغلی فارغ‌التحصیلان این رشته گفت: رشته مدیریت رسانه از دانش‌هایی است که امروزه کاربرد و زمینه‌های شغلی بسیاری دارد، به عنوان نمونه دانش‌آموختگان رشته مدیریت رسانه می‌توانند در کلیه نهادهایی که در آن‌ها برنامه‌ریزی، مدیریت کلان و استراتژیک رسانه‌ و یا مدیریت جَنگ رسانه تعریف شده‌ است، فعالیت نمایند. در رسانه‌هایی مانند صدا و سیما در شاخه‌های مدیریت پخش یا مدیریت طرح و برنامه نیاز به تحصیل‌کردگان در این رشته وجود دارد و علاوه بر همه این موارد راه‌اندازی اصولی و درآمدزای شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی و نیز تأسیس و مدیریت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه رسانه از قابلیت‌هایی است که دانش‌آموخته رشته مدیریت رسانه به عنوان ابتدایی‌ترین مهارت، در اختیار خواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا نواب در پایان افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب و به ویژه دانشکده رسانه از تمامی علاقه‌مندان به این رشته و دیگر رشته‌های این دانشگاه استقبال کرده و نیز آماده پذیرش دانشجو از سراسر کشور و نیز دانشجویان خارجی بوده و به عنوان یکی از تنها مراکز علمی سراسر کشور که اقدام به پذیرش دانشجو با هر دین و مذهبی می‌نماید تمام تلاش خود را جهت تسهیل امور پذیرش و تحصیل متقاضیان تحصیل خواهد کرد.

 


برچسب ها : دانشگاه ادیان و مذاهب, مدیریت رسانه, محمد رضا نواب, محمد رضا زائری, رسانه, حسن خجسته

نظرات
نام *
پست الکترونیک *
متن *

دانشگاه ادیان و مذاهب


نشانی: ایران - قم - پردیسان
تلفن: 32802610 25 98+
فکس: 32802627 25 98+
کد پستی: 3749113357
صندوق پستی: 37185 - 178
پست الکترونیکی: info@urd.ac.ir
سامانه پیامکی: 3000135789

دانشکده ها

دانشکده شیعه شناسی
دانشکده ادیان
دانشکده مذاهب
دانشکده فلسفه
دانشکده زن و خانواده
دانشکده عرفان
دانشکده مجازی

خدمات فناوری اطلاعات

سامانه جامع آموزش
سامانه آموزش مجازی
سامانه پذیرش دانشجو
سامانه اتوماسیون اداری
پست الکترونیک
جستجو در کتابخانه
کتابخانه دیجیتال

بیانیه رسالت

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید.

طراحی، توسعه و پشتیبانی: کویر سبز